نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

معاون آموزش ابتدایی از روند پیگیری آموزش ابتدایی از ابتدای شیوع کرونا خبر داد

معاون آموزش ابتدایی از روند پیگیری آموزش ابتدایی از ابتدای شیوع کرونا خبر داد



 

معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک، در گفتگوی اختصاصی با مسئول روابط عمومی این مدیریت، با بیان اینکه تعطیلی مدرسه به منزله تعطیلی آموزش نیست گفت: از ابتدای شروع تعطیلات ناشی از کرونا، ضمن هماهنگی با مدیران مدارس، تدریس در گروههای مجازی با همت آموزگاران سخت کوش دوره ابتدایی شروع شد که از جمله فعالیت های انجام شده، ارائه تدرس در قالب فیلم، صدا، ارائه تکلیف و گرفتن بازخورد، فعالیت مستمر آموزگاران از ابتدای اسفند ماه تا کنون بوده است.

"خدیجه پاپوش"  بیان داشت: اگر چه آموزش دروس پایه های مختلف در کانال آموزش صدا و سیما ،کلاس درس را به خانه دانش آموزان برد، اما تهیه محتواهای آموزشی توسط آموزگاران خبره، با تجربه و تحت نظارت و هماهنگی حوزه معاونت آموزش ابتدایی استان وناحیه و ارائه این محتواها در فضاهای مجازی به خصوص کانال تربیت اثر بخش و سایت آموزش و پرورش استان و ناحیه ، ارائه آموزش را هدفمند و طبق بودجه بندی پیش برده است.

وی از رصد میزان امکانات در دسترس دانش آموزان جهت استفاده و مشارکت آنان در یادگیری مجازی خبر داد و گفت: جمع بندی فایلهای دریافتی از مدارس تحت عنوان «روند پیگیری آموزش»، توسط کارشناسی آموزش ابتدایی این مدیریت انجام شد که براین اساس، بیش از280 نفر از دانش آموزان، فقط امکان استفاده از تلوزیون را دارند و2150نفر دانش آموز فاقد این امکان آموزشی هستند.

"پاپوش" افزود: با دانش آموزان فاقد هر گونه امکانات ارتباطی آموزش، اعم از دانش آموزان ایرانی و اتباع با مساعدت اداره کل متبوع برای آنان درسنامه هایی تهیه وبا همراهی و تدبیر مدیران محترم تکثیر و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.که البته پیگیری استفاده از این درسنامه ها وارائه راهنمایی های لازم به دانش آموزان با همت آموزگاران و ارتباط تلفنی با اولیاء استمرار دارد.

وی تاکید کرد: بعداز اعلام وزارت مبنی بر راه اندازی شبکه آموزشی دانش آموزان«شاد»، با تلاش تمامی مدیران دوره ابتدایی، آموزگاران گرانقدر و متعهد و اولیاء ارزشمند دانش آموزان این مدیریت، شبکه مذکور در تمامی مدارس و با حضور 91 درصد از معلمان و بیش از 75 درصد از دانش آموزان شروع به کار نموده است و خوشبختانه باید بگویم در حال حاضر کلاس های درس دوره ابتدایی در قالب شبکه شاد در حال برگزاری است.

"پاپوش" در ادامه اظهار کرد: اگر چه هنوز اقلیتی از دانش آموزان به دلایل مختلف اعم از عدم دسترسی به گوشی، تبلت، لب تاپ و یا عدم آشنایی والدین با فرایند نصب و عضویت در شاد(به خصوص در بین دانش آموزان اتباع) و ... نتوانسته اند در این کلاس حضور فعال داشته باشند اما دانش آموزان فاقد امکانات مجازی، تحت نظارت مدیران محترم و آموزگاران با روشهای دیگر و یا درسنامه های ارائه شده آموزش می بینند.

وی افزود: به منظور تاکید بر ضرورت پیگیری آموزش در این روزهای پایانی سال، وهماهنگی در برخی موارد ضروری در این خصوص وهمچنین پاسخگویی به برخی ابهامات وسوالات مدیران محترم، جلسات ویدئو کنفرانسی در چهار نوبت در بازه زمانی اول تا ششم اردیبهشت برگزار شد و نقطه نظرات مدیران مطرح و راهکارهای اجرایی ارائه گردید.

"خدیجه پاپوش" با تاکید بر این که ویروس کرونا یک تهدید بزرگ برای سلامتی آحاد مردم از جمله دانش آموزان که فرزندان جامعه تعلیم و تربیت هستند گفت: این بیماری منجر به تعطیلی مدارس شد، اما این تهدید بزرگ، خود تحولی مطلوب درنگرش و دیدگاه مجموعه آموزش و پرورش به آموزش و یادگیری بود.

وی افزود: کرونا فرصتی برای ترمیم وبازسازی روشهای آموزشی وآشتی با شیوه های نوین آموزش فناورانه وایجاد محتوای آموزشی مبتنی بر شرایط وفضای یادگیری بودکه بحمد الله والمنه آموزگاران متعهد ودلسوز تمامی مساعی خویش را برای استفاده مطلوب از این مجال بکار بردند تا آموزش  در مسیر اصلی خود قرارگرفته واهداف سند تحول بنیادین محقق گردد.

 "پاپوش"بیان داشت: دستاورد امروز ما از آموزش مجازی هنوز تا وصول به وضعیت ایده آل فراگیر، مستلزم تمهید برخی زیر ساختهای لازم است لیکن امیدواریم در ادامه مسیر بتوانیم با رفع برخی اشکالات موجود در شبکه دانش آموزی شاد، واستفاده بهینه ازتجارب حاصل از این روند آموزشی، بستر مناسبی را برای استفاده از آموزشهای مجازی در آینده فراهم سازیم.

معاون آموزش ابتدایی ناحیه یک، در پایان از همراهی و مساعدت" سعیده بهادرزاده" معاون آموزش ابتدایی اداره کل متبوع، "زهره امیرچقماقی" مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک، "یوسف حقیر" رئیس اداره دوره اول ابتدایی، "محمدرضا میرجلیلی" رئیس اداره دوره دوم ابتدایی، "حمیدرضا ابراهیمی" رئیس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی و اولیاء گرانقدر دانش آموزان، آموزگاران ارزشمند و مدیران همدل و وقت گذار تشکر و سپاسگزاری کرد.