به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک، "زهره امیرچقماقی" مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک، در دومين نشست با موضوع فعاليتهاي تخصصي ستاد بزرگداشت مقام معلم که در سالن اجتماعات ناحیه یک برگزار شد، اظهار کرد: بايد ابتدا اهداف را مشخص و بعد برنامهها را بر اساس اين اهداف تنظيم کنيم.
وي با اشاره به بخشنامه وزارت آموزش و پرورش در خصوص انتخاب معلمان نمونه، با توجه به اجرای برنامههای متناسب با شأن، مقام و منزلت معلم ، گفت: در تکريم از معلمان بايد افرادي مورد تجليل قرار گيرند که در مسير تحقق اهداف سند تحول و جهتگيريهاي آموزش و پرورش گام بردارند و تشويق آنها به تقويت اهداف مذکور بينجامد.
"امیرچقماقی" افزود: قدرشناسی از معلم نه تنها در یک روز و یک هفته بلکه به صورت مستمر باید مورد توجه همگان قرار گیرد و بهعنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.
وی با اشاره به اهمیت و ضرورت تکریم مقام معلم بر اهتمام همه اعضا ستاد در بزرگداشت مقام معلم تأکید کرد و اظهار داشت: باید برنامهها و مراسمات هفته معلم با توجه به تعطیلی مدارس و عدم تجمع افراد به خاطر ویروس کرونا، ازمحتوای غنی برخوردار باشد.
در ادامه "مسعود زرگر" معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی و دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک، افزود: یکی از اهداف ستاد تکریم و بزرگداشت مقام معلم، شناسایی و معرفی همکاران شاخص فرهنگی تحت عنوان جلوه های ویژه معلمی می باشد.
وی بیان کرد: فرهنگیانی که ایفاگر نقش الگوی شایسته، کم نظیر و ماندگار در ابعاد گوناگون معنوی، مدیریتی، علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی، اقتصادی، مذهبی، ایثار و ازخود گذشتگی می باشند، با توجه به جنبه تشویقی و انگیزشی این انتخاب لازم است با دقت نظر بیشتری همکاران معرفی شده را ارزیابی نموده تا بهترین گزینه معرفی گردد.
"زرگز" گفت: رشد و تمدن دنیای آینده براساس آموزش وپرورش است و آموزش محور اصلی عدالت و توسعه پایدار است.
وی بیان داشت: اهداف آموزش و پرورش دستیابی به عدالت آموزشی و توسعه پایدار در افق چشم انداز 1404 و براساس منویات مقام معظم رهبری و اجرایی نمودن اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش وتوجه جدی به ساحت های شش گانه می باشد.
معاون پژوهش،برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش ناحیه یک، ادامه داد: سیاست آموزش وپرورش همگانی کردن تکریم معلم در جامعه است و اساس تحول در نیروی انسانی است و این تحول مستلزم برنامه ریزی های گسترده می باشد.
او با تاکید بر اینکه تکریم مقام معلم و توجه به منزلت اجتماعی و جایگاه معلم باعث ارتقاء شاخص های فرهنگی و معنوی جامع می شود، تصریح کرد: تکریم و نکوداشت مقام معلم می بایست به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود و این مهم با همکاری و هماهنگی همه دستگاه ها و نهادها محقق می شود.
در اين نشست مدير آموزش و پرورش ناحیه یک و اعضاي اين ستاد در خصوص انتخاب معلمان نمونه به بحث و تبادل نظر پرداختند.