نمایشگر دسته ای مطالب
نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

دومین نشست بزرگداشت مقام معلم برگزار شد

دومین نشست بزرگداشت مقام معلم برگزار شد



به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک، "زهره امیرچقماقی" مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک، در دومين نشست با موضوع فعاليت‌هاي تخصصي ستاد بزرگداشت مقام معلم که در سالن اجتماعات ناحیه یک برگزار شد، اظهار کرد: بايد ابتدا اهداف را مشخص و بعد برنامه‌ها را بر اساس اين اهداف تنظيم کنيم. ‌
وي با اشاره به بخشنامه وزارت آموزش و پرورش در خصوص انتخاب معلمان نمونه، با توجه به اجرای برنامه‌های متناسب با شأن، مقام و منزلت  معلم ، گفت: در تکريم از معلمان بايد افرادي مورد تجليل قرار گيرند که در مسير تحقق اهداف سند تحول و جهت‌گيري‌هاي آموزش و پرورش گام بردارند و تشويق آنها به تقويت اهداف مذکور بينجامد.‌

"امیرچقماقی" افزود: قدرشناسی از معلم نه تنها در یک روز و یک هفته بلکه به ‌صورت مستمر باید مورد توجه همگان قرار گیرد و به‌عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت تکریم مقام معلم بر اهتمام همه اعضا ستاد در بزرگداشت مقام معلم تأکید کرد و اظهار داشت: باید برنامه‌ها و مراسمات هفته معلم با توجه به تعطیلی مدارس و عدم تجمع افراد به خاطر ویروس کرونا، ازمحتوای غنی برخوردار باشد.

در ادامه "مسعود زرگر" معاون پژوهش و برنامه ریزی نیروی انسانی و دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک، افزود: یکی از اهداف ستاد تکریم و بزرگداشت مقام معلم، شناسایی و معرفی همکاران شاخص فرهنگی تحت عنوان جلوه های ویژه معلمی می باشد.

وی بیان کرد: فرهنگیانی که ایفاگر نقش الگوی شایسته، کم نظیر و ماندگار در ابعاد گوناگون معنوی، مدیریتی، علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی، اقتصادی، مذهبی، ایثار و ازخود گذشتگی می باشند، با توجه به جنبه تشویقی و انگیزشی این انتخاب لازم است با دقت نظر بیشتری همکاران معرفی شده را ارزیابی نموده تا بهترین گزینه معرفی گردد.

"زرگز" گفت: رشد و تمدن دنیای آینده براساس آموزش وپرورش است و آموزش محور اصلی عدالت و توسعه پایدار است.

وی بیان داشت: اهداف آموزش و پرورش دستیابی به عدالت آموزشی و توسعه پایدار در افق چشم انداز 1404 و براساس منویات مقام معظم رهبری و اجرایی نمودن اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش وتوجه جدی به ساحت های شش گانه می باشد.

معاون پژوهش،برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش ناحیه یک، ادامه داد:  سیاست آموزش وپرورش همگانی کردن تکریم معلم در جامعه است و اساس تحول در نیروی انسانی است و این تحول مستلزم برنامه ریزی های گسترده می باشد.

او با تاکید بر اینکه تکریم مقام معلم و توجه به منزلت اجتماعی و جایگاه معلم باعث ارتقاء شاخص های فرهنگی و معنوی جامع می شود، تصریح کرد: تکریم و نکوداشت مقام معلم می بایست به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود و این مهم با همکاری و هماهنگی همه دستگاه ها و نهادها محقق می شود.
در اين نشست مدير آموزش و پرورش ناحیه یک و اعضاي اين ستاد در خصوص انتخاب معلمان نمونه به بحث و تبادل نظر پرداختند.