نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

جلسه هم اندیشی مدیران مدارس دوره دوم متوسطه برگزار شد

جلسه هم اندیشی مدیران مدارس دوره دوم متوسطه برگزار شد



به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک، جلسه مدیران مدارس عادی دولتی وهیئت امنایی دوره دوم متوسطه با حضور "مهندس کار آموز" معاون آموزش متوسطه اداره کل وپیشکسوتان ارزشمند آقایان "امین الرعایا" و "خطیبی" در خصوص برنامه ریزی برای مشاوره دانش آموزان پایه دوازدهم در جهت ارتقای کیفیت امتحانات نهایی خرداد وکنکور 1401 تشکیل شد.

"سیدعلی کار آموز" معاون آموزش متوسطه اداره کل با بیان اهمیت کنکور ونتایج امتحانات نهایی اظهار داشت: باید به مدارس عادی دولتی  توجه ویژه شود واظهار داشت در کشور 23 نوع مدرسه وجود دارد که 18 نوع آن در استان یزد وجود دارد.

وی در ادامه بیان داشت: بیشترین افت در رشته تجربی بوده است که باید با برنامه ریزی شاهد رشد باشیم.

"کارآموز" ضمن تبریک وتشکر از ناحیه یک بابت توسعه متوازن گزارشی از پایش وارزشیابی ملی نظام آموزشی ارائه نمود وسفارش به برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط مدیران به صورت مدرسه محوری نمود.

سپس "زهره امیر چقماقی" مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ضمن تشکر از زحمات مدیران گفت:  با توجه به مشکلات موجود وسختی های آموزش ترکیبی، ناحیه رتبه سوم را در استان در خصوص امتحانات نهای خرداد 1400 دارد واین افتخار مدیون زحمات شما  مدیران وکادر مدارس ودبیران هستیم .

وی از مدیران خواست تا مثل همیشه با توجه به اینکه دانش آموزان پایه دوازدهم از شروع دوره دوم متوسطه فقط پنج ماه به صورت حضوری در مدرسه بوده اند برای آشنایی با امتحانات  نهایی وکنکور برنامه های مشاوره ایی داشته باشند.

در ادامه "رضا سرتیب زاده" معاون آموزش متوسطه ناحیه یک، گزارشی از تحلیل امتحانات نهایی خرداد 1400ارائه نمود واز مدیران خواست تا نتایج مدارس خود را از برنامه  فاینال استخراج ومورد تحلیل قرار داده وبا طرح در جلسه شورای دبیران در جهت ارتقاء نمرات نهایی برنامه ریزی داشته باشند و با ارائه میزان درصد پاسخ گویی دانش آموزان در کنکور سراسری  دانش آموزان با راهنمایی های مشاورین آموزش وپرورش می توانند علاوه بر کسب رتبه های برتر کنکور در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

همچنین "خطیبی"  با اشاره به شباهت مدارس دولتی وغیردولتی در محتوای آموزشی وارزشیابی گفت:  امکانات ودانش آموزان ورودی و... تفاوت زیاد هست وبا اشاره به نتایج پایش که یک حداقل ویک حداکثر را ارائه داده باید در مدارس دولتی حداقل را از دست ندهیم، وحفظ حداقل مهم است که نرخ پویش تحصیلی، افت تحصیلی از این موارد  هستند

وی با اشاره به اینکه برون داد مدارس سال دوازدهم است گفت:  سال دوازدهم  در کیفی وکمی مهم است وبرای انجام این حداقل ها وقت داریم و باید امتحانات نوبت اول را جدی بگیریم واهمیت امتحانات نهایی را جلوه دهیم

"خطیبی" با بیان اینکه چینش سوالات در کنکور مانند سوالات نهایی نیست افزود: دانش آموز نباید وقت خود را صرف سوالات سخت کند و باید با آموزش تکنیک های پاسخ گویی به سوالات تستی شاخص عملکرد را افزایش دهیم.

در پایان "امین الرعایا" با حدیثی از پیامبر که بهترین نعمتی که خداوند در اختیار می گذارد این است که انسان های خوبی در مسیر شما قرار دهد گفت: ما آماده ایم که جهل را بر طرف کنیم ولازمه این کار این است که باور داشته باشیم وامروز باید تغییر نگرش ساعت به ساعت ونه روز به روز  داشته باشیم ومدیر باید مهارت داشته باشد واز ظرفیت خانواده ها استفاده کند وبه دبیران توصیه های مفید داشته باشند و  دانش آموزان را تشویق و به آنان امید دهند.

وی یاد آور شد: بهترین مشاور مدیر ومشاور آموزشگاه هست و مدیران  در این زمینه دانش آموزان را راهنمایی کنند تا در دام بعضی از مشاوران سود جو نیفتند.

یاد آور می شود آقایان خطیبی وامین الرعایا از پیشکسوتان تعلیم وتربیت وآشنا با مسایل کنکور، به طور رایگان به صورت مشاوره گروهی در خدمت دانش آموزان پایه دوازدهم هستند.