نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

دومین جلسه قطبی شورای آموزگاران ناحیه یک برگزار شد

دومین جلسه قطبی شورای آموزگاران ناحیه یک برگزار شد


دومین جلسه قطبی شورای آموزگاران ناحیه یک با هدف بررسی مشکلات، سوال ها و پیشنهادات آموزگاران، هماهنگی در مسائل آموزشی، پرورشی و اداری و همچنین در راستای بهبود کیفیت جلسات شورای آموزگاران در نمازخانه دبستان دخترانه 22 بهمن با حضور مدیرآموزش و پرورش، معاونین و مسئولین اداره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ناحیه یک، در ابتدا مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک، ضمن تشکر از زحمات همکاران و آموزگاران بیان نمود: آموزش و پرورش با توجه به سند تحول بنیادین نیاز به یک تحول عظیم دارد که با استفاده از طرح های خلاق معلمان و مدیران عزیز اتفاق خواهد افتاد.

"زهره امیرچقماقی" افزود: بررسی کتب درسی توسط معلمان و فرستادن نظرات خود به صورت مکتوب برای وزارت آموزش و پرورش می تواند گامی بسیار مهم در رفع اشکالات و ابهامات مطالب درسی داشته باشد.

وی بیان داشت: سند تحول بینادین در آموزش پرورش با اتکا به آموزه های قرآن، اسناد بالادستی من جمله سند چشم انداز بیست ساله (افق 1404 هجری و شمسی)، نقشه جامع علمی کشور تنظیم شده است و آموزش پرورش باید در پایان دوره به اهداف تعیین شده در سند تحول دست یابد و رکن اساسی رسیدن به این تحول به وسیله فعالیت های معلمان زحمتکش انجام خواهد شد.

همچنین "امیرچقماقی" در رابطه با تنبیه بدنی نکاتی را بیان و افزود: تنبیه بدنی خط قرمز آموزش و پرورش ناحیه یک است و معلمان می توانند با مراجعه به فصل ششم کتاب آیین نامه اجرایی مدارس راه های برخورد و ارتباط با دانش آموزان را مطالعه نمایند.

در ادامه معاون آموزش ابتدایی بیان داشت: دوره ابتدایی در جهت رشد و شکوفایی استعداد دانش آموزان تا این اندازه اهمیت دارد که در تعریف نظام جدید آموزشی به دوره «اساس» نام گرفته است. به دلیل این اهمیت و نقشی که معلمان و مدیران این مقطع تحصیلی در رشد تربیتی و آموزشی دانش آموزان به عهده دارند تا دوره‌های تحصیلی آینده شکل بگیرد؛ لازم است کارکردهای مهم این دوره از نگاه فعالیت آموزشی و پرورشی شناخته شود تا جایگاه فعالیت مدیران و معلمان مجال بررسی پیدا کند.

"خدیجه پاپوش" افزود: آموزش و پرورش ناحیه یک توجه بسیار ویژه ای به دوره ابتدایی دارد و برنامه ها و اقداماتی برای بهتر شدن این دوره حساس در دست اقدام می باشد.

وی اظهارکرد: فعالیت هایی برای کاهش اختلالات یادگیری در دوره پیش دبستانی انجام شده است تا مشکلات ورود دانش آموزان به پایه اول دبستان حل شود.

در ادامه جلسه هریک از آموزگاران به بیان سوالات و پیشنهادات خود پرداختند و هریک از مسئولین اداره به سوال های آن ها پاسخ دادند، همچنین چالش های آموزشی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد سوال ها و پیشنهادات آموزگاران در اسرع وقت پیگیری شود.