نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

اولین جلسه ستاد پروژه مهر 99 تشکیل شد

اولین جلسه ستاد پروژه مهر 99 تشکیل شد


اولین جلسه ستاد پروژه مهر با هدف بر نامه ریزی و بررسی مسائل مربوط به بازگشایی مدارس در سالن اجتماعات ناحیه یک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک، در ابتدای جلسه" رضا سرتیپ زاده " دبیر پروژه مهر، با بیان اینکه شرایط بازگشایی مدارس در مهر 99 با توجه به احتمال وجود کرونا ویروس از اهمیت خاصی برخورداراست گفت: مدیران باید توجه ویژه ای به رعایت مواد بهداشتی در آموزشگاه داشته باشند.

وی در ادامه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در پروژه مهر 98 را ارائه نمود واظهار داشت:  در تابستان 98، 95 درصد از آموزشگاه های این مدیریت مورد بازدید قرارگرفت وبا انعکاس مشکلات موجود توسط کارگروه نظارت وارزیابی، مدیران مدارس در رفع مشکلات اقداماتی را انجام دادند.

وی  همچنین یادآور شد که این مدیریت 5 برنامه استانی بازگشایی مدارس در مهر 98را میزبان بوده است که به یاری خداوند این برنامه ها به بهترین نحوانجام شده است.

"سرتیپ زاده" برگزاری جلسه شیوه نامه ساماندهی در سال تحصیلی1400- 1399، تفاهم نامه تعداد کلاس ها، پیش بینی تعداد نیروهای بازنشسته و محاسبه کسری نیروها، سامانه انتخاب وانتصاب مدیران را از اقدامات صورت گرفته در مورد پروژه مهر 99 دانست.

وی با بیان این که چک لیستی شامل 75 آیتم در چهار حوزه مالی، پرورشی، اداری و آموزشی و فضای فیزیکی آموزشگاه توسط کارگروه نظارت وارزیابی تهیه وتدوین شده است گفت: این چک لیست در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت و لازم است مدیران ابتدا به خود ارزیابی اقدام نموده و آن را به آموزش و پرورش ناحیه یک ارسال نمایند، وی خاطر نشان کرد در شهریور ماه مدارس توسط بازرسان مورد ارزیابی قرارخواهند گرفت.

در ادامه "زهره امیر چقماقی" مدیر آموزش وپرورش ناحیه یک، با اشاره به این که  بازگشایی مدارس در 27 اردیبهشت برای دانش آموزان اختیاری است گفت:  این بازگشایی صرفا برای آموزش دانش آموزانی می باشد که دچار اشکال درسی بوده ویا دسترسی به آموزش های مجازی را نداشته اند

وی بیان داشت: پروژه مهر از ششم فروردین ماه با ثبت وسفارش کتب درسی در سامانه آغاز شده است و از کارگروه های پروژه مهر خواست با تشکیل کمیته های تخصصی فعالیت ها را دنبال نمایند.

"امیرچقماقی" اظهار داشت: مدیران باید در کارهای خود اولویت بندی هزینه ها را داشته باشند و اقداماتی که در خصوص رفاه و بهداشت دانش آموزان و کارکنان می باشد در اولویت خود قرار دهند. همچنین وی ازکارگروه ارزیابی خواست بازدید از مدارسی که در سال گذشته دچار مشکل بوده اند را اولویت قراردهند  و اداره سواد آموزی در خصوص جمع آوری آمار و مشخصات اولیا بیسواد وکم سواد و پیگیری آموزش آنان در سال تحصیلی برنامه ریزی داشته باشند.

 در پایان جلسه هر یک از اعضای پروژه مهر به  بیان نقطه نظرات خود پرداختند.